E-vitaminolie

Hej! Kan jeg bruge denne E-vitaminolie i stedet for hvedekimolie, og UDEN at tilsætte ekstra vegetabilsk olie? Min hund er ikke særlig begejstret for olier generelt, men en dråbe eller to har han ikke noget imod. https://mecindo.no/products/solgar-vitamin-e-flydende-59ml?ss_gc=Cj0KCQjw77bPBhC_ARIsAGAjjV8mEdMUJWtg_qJdieRlafeq_mc31qal1HruPFOMNEkHegO-p_-M5YsaAjhgEALw_wcB&gad_source=1&gad_campaignid=17335763022&gclid=Cj0KCQjw77bPBhC_ARIsAGAjjV8mEdMUJWtg_qJdieRlafeq_mc31qal1HruPFOMNEkHegO-p_-M5YsaAjhgEALw_wcB

• PS: Jeg skal selvfølgelig beregne den korrekte mængde, da denne er meget koncentreret i forhold til hvedekimolie
  • Hej! Jeg kan se, at mit svar af en eller anden grund ikke er blevet offentliggjort, så jeg prøver igen 😅 Hvis du fuldfodrer med denne diæt, er det vigtigt, at behovet for både E-vitamin og linolsyre dækkes. Nogle animalske råvarer kan også bidrage med linolsyre, især kyllingefedt, kyllingeskind, svinefedt og æggeblomme. Læs mere her: {{ARTICLE:can-i-replace-wheat-germ-oil:Can I replace wheat germ oil?}} Hvis du ikke fuldfodrer med kosten, er det fint bare at bruge dråberne uden at tilsætte mere olie/linolsyre. Det ser ud til, at den, du foreslår, ikke angiver, hvor meget E-vitamin der er pr. dråbe, og så bliver det lidt sværere at beregne den rigtige mængde. Til sammenligning angiver Bio-Life sin E-vitamin fra Sunkost, hvor meget E-vitamin der er i 5 dråber, så den kan være nemmere at do…
  • Tak for svaret! 😊 Du nævner, at kyllingeskind, æggeblomme osv. indeholder linolsyre. Så jeg spekulerer på, om jeg kan bruge noget af dette i stedet for at tilsætte solsikke- eller saflorolie? Jeg bruger ofte opskriften med fåreskål, og min hund skal da have 1,4 g hvedekimolie om dagen. Kan jeg erstatte det med noget af det, du nævner, og i så fald i hvilke mængder? Endnu en gang tusind tak for svaret og for alt det, du gør 🤩👍👏❤️
  • Ja, det kan du 😊 Du kan for eksempel give en æggeblomme eller lidt kyllingeskind en dag om ugen (det vil bidrage til at dække behovet samlet set) ☘️ Tak for de venlige ord! ❤️