Spørgsmål om SINK
Hej! Jeg har et spørgsmål. For eksempel har Pippi i BARF Ancestral Active-opskriften brug for 0,800 mg zink. Tidligere, da jeg gav hende hjemmelavet mad, havde hun brug for to 13 mg zink-tilskud. Jeg er lidt forvirret over, hvordan jeg skal fordele et sådant tilskud. Jeg kan se, at der er en anden type i opskriften. Kan du forklare mig det?
- Hej! Hvalpe har brug for mere zink end voksne hunde, så ældre opskrifter kan indeholde højere doser. Mængden af kosttilskud påvirkes også af ingredienserne i opskriften (en opskrift med lidt naturligt zink vil kræve flere zinkkosttilskud). Det zink, der bruges i opskriften, er stort set det samme, forskellen er, at dette har en lidt højere biotilgængelighed (det absorberes bedre af kroppen), og derfor har vi også brug for mindre doser. Jeg er klar over, at det ikke er så let at dosere 0,8 tbl, den nemmeste måde er at gange med 7 dage = ca. 5,5 tbl i alt. Det behøver ikke være nøjagtig det samme hver dag, bare den samlede mængde over tid er korrekt 😊