Opskrift

Hej. Jeg begyndte med en rå kost til min hund sidste søndag. To dage gik fint, så fik han dårlig mave tirsdag. En gang om dagen. Fredag spurgte jeg Saga, og jeg gik ned på sardiner til 50 gram og fiskeolie fra 6,4 til 3 gram. Hvedekimolie fra 13 til 4-5 gram. Jeg tilføjede også lidt gulerødder. 2 dage med god afføring. Han fik 100 gram sardiner i går. Fin afføring i morges i dag. Øgede olierne med 3 gram, hvilket førte til løs afføring igen. Han har fået Mush og vom før, så han er vant til råfoder. Hvad gør jeg nu? Skal jeg fortsætte

• Hej Astrid! Jeg indsætter svaret her også, i tilfælde af at flere undrer sig over det samme. Det, du gør her, er rigtig godt – du følger med, justerer undervejs og ser sammenhænge. Det er præcis sådan, man lykkes på lang sigt! Det, du beskriver, lyder ikke som om, der er noget "galt", men mange hunde tåler ofte ikke en hurtig stigning/ændring i fedtindholdet, selvom de i udgangspunktet tåler både sardiner og olier godt. Tarmen har brug for lidt tid til at tilpasse sig, især når flere nye fedtkilder øges på samme tid. Og det gode her er, at du allerede selv har fundet nøglen: maven stabiliserede sig, da du reducerede. Så nu ville jeg bare gå tilbage til det niveau, hvor afføringen var fin, og give hans krop et par dage til at falde til ro der. Når alt er stabilt igen, kan du begynde at øge…
  • Tak for svaret