Råvarer i opskriften, der er svære at få fat i
Hej! Jeg køber mad til min hund i fryse- eller ferskvaredisken i dagligvarebutikker, hos Rekoring og af og til i en dyrehandel. Ofte finder jeg ikke alt, hvad jeg har brug for til at følge opskriften i Kodas køkken, og jeg må indrømme, at jeg mister lidt modet. For nylig ville jeg prøve en nyrevenlig opskrift med svinekød og sej, men det viste sig, at der også indgik diverse indmad fra lam i opskriften. Det er ikke let at få fat i, medmindre man kender en fåreavler eller en slagter, tænker jeg. Er det muligt at undgå netop denne ingrediens?
- Hej! Ja, det går fint at lave opskriften uden lammelever i en periode 😊 Lever er først og fremmest med for at bidrage med blandt andet vitamin A, som er fedtopløseligt og lagres i kroppen. Derfor vil hunden ikke få mangel ved at undvære lever i en periode. Det vigtigste er, at dette ikke bliver en fast løsning over lang tid uden justering, fordi lever/indmad bidrager med flere mikronæringsstoffer. Et praktisk tip er at bruge tørret lever, når frisk lammelever er svær at få fat i — den er ofte nemmere at finde i dyrehandlen eller online: [Pala lammelever](https://peludoslo.no/products/pala-100-lamb-liver?_pos=1&_sid=f9de97c5b&_ss=r) (brug "evighetshunden10" for rabat). {{ARTICLE:ingredients:Where to buy ingredients}} {{ARTICLE:the-truth-about-balanced-dog-nutrition-and-why-you-can-relax:T…
- Hej Mette! Jeg har bestilt frisk/frossen lammelever hos Meny flere gange. Så hvis du har en Meny-butik i nærheden, kunne du jo prøve det? De kommer ofte i 500 grams-pakker 😊 Jeg har også fået andre organer derfra 😊
- Mange tak for svaret! Jeg har uden problemer fået fat i lever fra både kylling, and, svin og storfe, men har været usikker på, om lever er lever :-)
- Tusind tak! Det var et rigtig godt tip, som jeg slet ikke havde tænkt på 🥰
- Det var da bare hyggeligt! Det tog lidt tid, før jeg også kom på den tanke, hehe 😅❤️