Eliminationsdiæt – sølv- og kobberkapsler
Hej, Lando (mellemstor puddel) på 1,5 år skal begynde på eliminationsdiæten med sej. Jeg kan dog ikke finde de kobbertabletter fra Thorne nogen steder. Er det i orden at bruge et andet mærke her? I så fald hvilket?
- Hej! Så godt, at du gør det ordentligt med eliminationsdiæt – det er virkelig guld værd at gøre det grundigt fra starten 🐶 Det ser ud til, at Thorne er udsolgt overalt, men du kan bruge Holistic: [Kobber](https://www.bodystore.no/koppar-2-mg-90-kapslar/A5095-97.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&dema_id=21154207635&undefined=utm_content%3D&undefined=utm_term%3D&undefined=gadid%3D&utm_campaign=campaign&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=21154212402&gbraid=0AAAAAC0G92Mi9785TPLkrs8uClUmtDNpW&gclid=CjwKCAjwhLPOBhBiEiwA8_wJHPYJKp_bPsQMTQUsBYWJtXOdZutGUSrGsquRMzQWxCa6Sv49evWjCRoCWmwQAvD_BwE)
- Hej igen og tak for svaret sidste gang. Vi er løbet tør for Avital Calcium. Da jeg egentlig havde lavet en blanding, der skulle række til 20 dage, fik jeg besked fra hundepappa.no om, at Aniforte Canine muligvis var blevet inficeret med salmonella. Og måtte derfor smide hele blandingen ud. Det betyder, at jeg kun har calcium til 5 dage tilbage. Ved du et sted, hvor jeg kan få fat i det? Eller eventuelt et andet produkt, jeg kan bruge som calcium, mens vi venter på, at netbutikkerne får det på lager igen? Mvh Katrine
- Ja, jeg hørte det – meget kedeligt 😕 Avital Calcium kan erstattes med dette: [Dibo calcium](https://www.zooplus.no/shop/hund/spesialfor_tilskudd/ledd_knokler/pulver/2158568?activeVariant=2158568.0&mkt_source=1457261&utm_content=Specialfoder%20og%20kosttilskud&utm_term=DIBO&utm_id=2158568.0&product_id=2158568.0&aw_affid=559319&utm_source=affiliate&utm_medium=awin&utm_campaign=559319&awc=23604_1779361768_06398e0b70b051881b73e178eb1472a6)
- Hej igen. Vi fik besked om at smide Aniforte Barf ud, fordi der var fundet salmonella. Nu har han været uden det i cirka 2 uger. Og Lando har fået meget løs mave. (Troede, der ville komme en ny levering fra Hundepappa ret hurtigt, da vi fik besked om det.) Men varen er stadig ikke sendt. Er der noget andet, vi kan bruge i mellemtiden?
- Og hvis diarréen fortsætter, og jeg ikke skal erstatte den? Kan jeg så tilføje en spiseskefuld ris?
- Hej! Det er fint at undvære AniForte i et par uger (hunde kan sagtens klare sig uden tilskud i 8 uger). Jeg håber, det snart kommer tilbage! 🤞🏼 Ang. løs afføring ville jeg give lidt græskar (kogt græskar, græskarpuré, græskarpulver) eller psylliumskaller. I denne artikel kan du se en tabel med eksempler og dosering: {{ARTICLE:fibre-stool-quality:How Fibre Can Help Improve Your Dog's Stool Quality}}
- Hej Ayla, Lando har været hos dyrlægen og fået taget en blodprøve. Den viste forhøjede leverværdier på 800 ALTA. Han skal derfor skifte til Proplan HEPATIC. Jeg er meget glad for råfodring og hjemmelavet mad. Han har klaret sig fint på en kost med sild og søde kartofler, men uden hvedekimolie. Har du nogle forslag til, hvad jeg kan give ham, når leverværdierne er tilbage på det normale? Jeg mistænker, at kobber spiller en rolle i de forhøjede ALTA-værdier i leveren.
- 800 ALAT*