Aske har et forhøjet indhold af A-vitamin. Jeg vil gerne undgå det i foderet for at reduc…
Dette er en opskrift, jeg har fået fra Saga tidligere: Daglig portion til Ask (965 kcal): Hovedingredienser (færdiglavet vægt): Sei (sej): 526 g Hvid ris (kogt): 365 g Græskar (kogt/puré): 113 g Blåbær: 26 g Kosttilskud og fedtkilder: Hvedekimolie: 13,2 g (Vigtig kilde til E-vitamin og linolsyre) AniForte Canine Complete: 9,7 g Avital Calcium: 4,9 g (Sikker kilde til calcium uden kyllingeprotein) BioLife Zink (14 mg): 1,3 tabletter Nycoplus Vitamin D3 dråber (80 IE): 2,5 dråber
- "Jeg har lavet en base på 4 kg sej, ris og græskar til Ask. Opskriften sagde 110 g Avital Calcium, men jeg vil gerne bruge hjemmelavet æggeskalspulver i stedet. Hvor mange gram æggeskal skal jeg bruge for at få den rette balance til 4 kg sej?"
- Hej Hanne 😊 Avital Calcium indeholder 36 % calcium, mens malede æggeskaller indeholder ca. 360–400 mg calcium pr. gram, dvs. ca. 36–40 % elementært calcium. Det betyder, at æggeskaller indeholder omtrent samme mængde – og i nogle tilfælde lidt mere – calcium pr. gram end Avital. Forskellen er derfor meget lille og ligger inden for den naturlige biologiske variation. Når du skifter fra Avital til æggeskaller, vil forholdet derfor være ca. 1:1 i gram. Du kan trygt erstatte og bruge omtrent samme mængde æggeskaller, som du tidligere brugte af Avital. Med hensyn til vitamin A: Foderet er sammensat, så det er komplet og afbalanceret, så når du fjerner Canine Complete, fjerner du også flere andre essentielle næringsstoffer (ikke kun vitamin A). Det tager normalt tid for hunde at udvikle reelle…