Overgang fra tørfoder til hjemmelavet mad

Hej 🐶 Jeg søger råd om ernæring til min hund, Amilo (American Cocker Spaniel). Han er næsten 11 år gammel. Vi har været medlemmer af Koda’s Kitchen i cirka 1,5 måned, og han har været i en overgangsperiode de sidste 5 uger. Årsagen til skiftet er, at jeg ønskede at gå fra en kost bestående udelukkende af tørfoder til at inddrage flere hjemmelavede måltider. Han har også haft flere øreinfektioner det sidste år, og jeg vil gerne se, om en justering af hans kost kan hjælpe. Derudover vil jeg støtte hans led, da han bliver ældre (han har revet begge korsbånd i løbet af det sidste år og får PRP-, laser - og kiropraktorbehandling for det). Jeg vil også forbedre hans fordøjelse (han har haft en følsom mave/løs afføring det meste af sit liv) og helst hjælpe ham med at tabe omkring 0,5 kg. Han vejer i øjeblikket 11 kg, han er ret slank, men kunne godt tabe sig lidt – se ledbånd og alder. Han har reageret rigtig godt på den hjemmelavede mad indtil videre 💚 Han slikker ikke længere sine poter, klør sig mindre i ørerne, har fastere afføring, og hans pels er mærkbart blankere. Dette er en game changer for os!! I øjeblikket er han i en 50/50-overgang mellem hjemmelavet mad og tørfoder. Hans hjemmelavede måltider består af: Pollock Sød kartoffel Gulerødder Broccoli Dia Fiber (pulver) Baddaky Omega-3-olie Probiotika (fra Norsk Dyrehelse) Bouillon fra hvidfisk (fra Monster) Det tørfoder, vi bruger i øjeblikket, er: Brit Care Dog Adult Hypoallergenic Weight Loss (Kanin). Vi er ved at løbe t…

• Jeg glemte at nævne, at jeg også tilsætter æg og hampfrø til maden
  • Hej Heidi! Så dejligt at høre, at I allerede ser så tydelige resultater! 💚 Det er netop sådanne ændringer, vi håber på, især med hensyn til kløe, ører, mave og pels. Rigtig godt gået! Ud fra det, du beskriver, ser hans kost gennemtænkt og fin ud. Du har et godt grundlag med letfordøjeligt protein (æg og hvid fisk), milde kulhydratkilder og grøntsager samt støtte fra knoglestyrke, omega-3 og probiotika. Dette er særligt positivt med tanke på både hud/ører og fordøjelse. Hvad Saga angår, tak for tilbagemeldingen! Vi er klar over, at hun ikke altid rammer så godt, som vi ønsker endnu, og vi arbejder på at gøre hende mere præcis og pålidelig. Ang. foder, du kan prøve, så ved jeg, at mange har gode erfaringer med Yoggies: https://houseofdogs.no/products/5-kg-lam-hvit-fisk-med-probiotika-kaldp…
  • Tak, Ayla ❤️ Jeg er utrolig taknemmelig for det arbejde, du har gjort med at oprette denne platform og spre information. Jeg har altid undskyldt mig med "har ikke tid, arbejder for meget, rejser hele tiden, jeg er veganer, så føj osv.", men jeg har indset efter 4-5 uger med hjemmelavet mad, at det slet ikke er svært. Tak for tipset om at købe en slow cooker – den gør madlavningen meget nem. Jeg køber 7 kg færdiglavet mad til Amilo, skærer det ud og lægger det i gryden, før vi går i seng, og vupti – så vågner vi op til færdiglavet mad til mange dage. Jeg promoverer denne platform i alle fora 👍 En anden fantastisk bivirkning er, at Amilo er mæt. I næsten 11 år har der været en evig tiggeri om mad i alle situationer. Nu virker han tilfreds og mæt. Helt forståeligt efter at have spist kun de…
  • Åååå nu blev jeg glad! 😭❤️ Tak fordi du deler, og så dejligt at høre, at du synes, det er overkommeligt! Det er rigtig smart at bruge en slowcooker 😎 Og så dejligt at høre, at Amilo er mæt og tilfreds og trives med sin! 😍 Ville det være i orden, hvis jeg deler lidt af din feedback på sociale medier? Og hvis du har lyst til at sende et billede af Amilo også? 🐶
  • Selvfølgelig! Del det endelig 🐶
  • Hvor er det dog smukt!! 🥹