Maveproblemer

Varg. Yakutian Laika, 7 måneder, 20 kg. Startede med råfoder for 14 dage siden. Kan ikke få ham til at stabilisere sig. Han har periodevis diarré og løs afføring. Jeg stoppede med fiskeolie for 3 dage siden og har kun brugt 5 gram hvedekimolie. God afføring om morgenen, men løsere og løsere i løbet af dagen. I dag har han diarré. Kan jeg bruge noget andet for at give ham E-vitamin? Han har til tider haft lidt løs mave, når jeg har givet ham Mush og Vom, men dengang fik jeg det stabiliseret med gulerødder. Jeg kan jo ikke fortsætte med dårlig mave meget længere. Grunden til, at jeg stoppede med Vom, var, at jeg fik ham til at spise. Er lidt opgivende nu

• Du kan give vitamin E-dråber i stedet, jeg har skrevet mere om det her: {{ARTICLE:can-i-replace-wheat-germ-oil:Can I replace wheat germ oil?}} Måske bør du prøve en opskrift med mindre fedt? Den, du giver nu, og råfoder generelt, har et relativt højt fedtindhold. Vi har flere opskrifter med lavere fedtindhold, som han måske tåler bedre?
  • Tak for svaret. Det ser ud til, at han tåler maden bedre nu, to dage uden. Jeg kan se, at han har brug for olien til andet end bare E-vitamin. Men store mængder olie både i hvedekimolie, de baddaky fiskeolie og sardiner. Synes det lyder af så meget, med sardiner og de baddaky. Kan jeg bruge en anden opskrift end denne? Dette er jo en hvalp i vækst, og dette var den eneste opskrift, jeg fandt, da jeg søgte.
  • Du kan gerne skifte mellem at give sardiner og fiskeolie, du behøver ikke give dem samtidig 😊 Der kommer snart flere opskrifter til hvalpe i vækst! 🐶