Allergi

Hej, min hund har miljøallergi, katte-, pollen- og støvmideallergi, har haft store problemer med ørerne og svamp i huden under armhulerne. vi har afprøvet mange forskellige diæter og det ser ikke ud til, at han reagerer på maden, men nu er vi gået i gang med svinekøds- og fiskediæten i den kogte version, men han klør en del nu, og det er svært at vide, om det har noget med foderet eller miljøallergierne at gøre. Da vi nu er midt i den værste sæson med pollen har han det fint med ørerne, og maven er helt i orden. Han har spist den rå diæt de første 14 dage, før vi fik tip om at give den kogt, og det er nu 3 uger siden. Så jeg spekulerer på, hvad du synes om dette? Han får også sin egen vaccine mod miljøallergi, som er lavet til ham. Jeg synes, det er svært at vide, om det er det ene eller det andet, han reagerer på. Hilsen Kristina

• Hej Kristina! Jeg forstår godt, at det er svært at skelne, især nu midt i pollensæsonen. Som jeg læser det, ville jeg ikke konkludere, at det er foderet endnu. Når maven er i orden og ørerne er rolige, er det egentlig ret positive tegn. Kløen kan meget vel hænge sammen med miljøallergierne, især da han allerede er testet positiv for pollen, støvmider og katte. Jeg ville heller ikke hænge mig så meget i råt kontra kogt lige nu. Det vigtigste er, at kosten holdes stabil længe nok til, at vi faktisk kan vurdere den. Store ændringer nu kan gøre det endnu sværere at vide, hvad han reagerer på. Når det er sagt, ville jeg absolut tænke på tarmfloraen her. Hud, immunforsvar og tarm hænger tæt sammen, og hos allergihunde ønsker vi ofte at opbygge et mere robust mikrobiom, samtidig med at vi arbejd…
  • Okay, det var det, jeg tænkte, og det vil jo tage tid, før det virker for ham, men jeg blev bare så usikker, så tak for svaret 🙂 Så tænker jeg, at vi fortsætter med dette og ser, hvordan det går fremover 🤞😀 Han elsker i hvert fald maden 🤣😀
  • Det lyder som en god plan 😊 Det er dejligt at høre, at han kan lide maden 😍
  • Hej, min hund skal opereres, og jeg spekulerer på, om der er en særlig form for probiotika, vi bør give ham i denne periode, hvor han får smertestillende? Noget, der understøtter tarmhelbredet ekstra? Kastrationen blev et helbredsproblem og gik ikke helt efter planen. Dette vil jo helt sikkert påvirke hele hans system.
  • Hej! Hvis han også skal have antibiotika i forbindelse med operationen, er Saccharomyces boulardii absolut et af de probiotika, jeg ville overveje. Det er en gavnlig gærsvamp, ikke en bakterie, og den tåler derfor antibiotika godt. Læs mere her: [probiotika](https://homecooked.furry-fitness.com/nb/community/forum/1a544ad7-5e0c-4c87-b5dc-192b5b0ee84e) God bedring til din søn ❤️ Håber operationen går godt, og at han hurtigt kommer på benene igen! ☘️
  • Tak for svaret. Jeg skal læse det igennem. Han har heldigvis ikke brug for mere end smertestillende, så jeg håber, det ikke går for hårdt ud over maven. Tak, lad os håbe, det vokser hurtigt sammen nu 🙂
  • Hej, er S. boulardii et godt probiotikum til at øge tarmbakterierne, når hunden har for få af disse? Kunne jeg give dette som en kur for at øge tarmbakterierne? Får den også lidt æble i maden