Opbevaringstips

Hej :) Jeg har brug for inspiration! Hvad opbevarer du det færdige hundefoder i? Og hvor mange måltider laver du ad gangen?

• Hej, jeg lavede næsten 20 kg mad i weekenden! Jeg startede med to kalkuner på 5 kg og 5 kg torsk/hvidfisk. Jeg kom de daglige rationer i 4-liters poser, som jeg fladede lidt ud, så de lettere kunne tø op. Jeg har masser af frysere her på gården...
  • 20 kg, wow! 🤩 Jeg bruger forskellige silikone beholdere (google "silicon tray food") 🐶
  • Tak🤩 Jeg havde ikke tænkt på poser. Og 20 kg, wow! Jeg må se, om jeg kan finde den sidste kalkun i fryseren 😂 Jeg skal også tjekke silikone-beholderne. Er de helt lufttætte? Er der ingen "rim" på indersiden, når man åbner dem?
  • Jeg overvejede at bruge poser, men jeg købte hårde plastkasser med låg (5 stk.) til 99 kr. hos Coop Extra. Der er 500 g i en kasse. Man kan sikkert finde billigere, men disse var tæt på og lette at få fat i 😅 Jeg er tilfreds med dem. Vask dem og brug dem igen 🤪
  • Jeg bruger glasbeholdere/ovnfaste fade fra Clas Ohlson med plastlåg :) De tager lidt plads, men jeg synes, de er mere miljøvenlige og bedre for maden end plast. Jeg tilbereder mad til 7 eller 14 dage ad gangen.
  • Tror du, at lågene er holdbare? Jeg har nogle fra IKEA, og på to af lågene er en af "klapperne" faldet af :(
  • Jeg bruger glasbeholdere fra IKEA med glaslåg. Jeg laver ikke så meget ad gangen, men jeg planlægger at gå i gang med det på et tidspunkt, og så bliver jeg nok nødt til at købe noget, der er egnet til formålet.
  • 🔥👩🏼‍🍳
  • Hvis andre er interesserede, har Rusta lige nu udsalg 🤓
  • Gode tips! 🤩🙌🏼