Hvilke kød
Hej! Jeg overvejer at prøve en eliminationsdiæt på Pippi, da hun stadig klør sig i ørerne. Hun klør sig ikke så voldsomt på kroppen ellers, men indimellem. Mit problem er at vælge. Pippi har smagt på næsten alt muligt af både kød og grøntsager. Af elg har hun kun smagt lever, så det var det, jeg tænkte på, om jeg skulle starte med, men hun har spist en del søde kartofler. Når jeg introducerer forskellige ting, bør jeg så starte med det, hun har spist mindst af? Ikke lige med sild og kylling?
- Hej! Ja, du bør starte med det, hun har spist mindst af. Jeg gætter på, at det går fint med elg. Hvis hun har spist en del søde kartofler, kan du udskifte dem med en anden kulhydratkilde, hun ikke har spist før, som f.eks. tapioka, pasta, almindelige kartofler eller noget andet, hun ikke har spist. Så gør du det helt rigtigt "efter bogen" 😊 Ja, det er en god idé at starte med noget, du tror, hun tåler. F.eks. lam eller svin, og så tage dem, du mistænker for at være problematiske, til sidst. Har skrevet mere om dette her: {{ARTICLE:the-detective-work-guide-solving-your-dogs-food-allergies:GUIDE: Elimination diet}} Angående ørerne, så ved jeg, at mange er tilfredse med denne olie: [Mullein Garlic Oil](https://www.amazon.com/Herb-Pharm-Mullein-Garlic-Herbal/dp/B001E8DBU8?th=1) Læs anmeldels…
- Fantastisk! Tak! Jeg brugte Muellin Garlic på hende et stykke tid, men det med ørerne blev bare værre, så jeg måtte søge hjælp. Har du læst nogle artikler om de svampetyper, de får i ørerne? Jeg synes, det er interessant at finde ud af mere om det, for jeg stødte på en artikel, der hævdede, at den svampetype, hun havde, også vokser i olie. Da blev jeg lidt interesseret i at forstå mere omkring dette.
- Har læst lidt om forskellige typer i bogen "The Herbal Dog" af Rita Hogan. Der står der rigtig mange interessante ting! Det slår mig, at det kunne være en god idé at skrive en artikel til vidensbiblioteket om dette, skriver det ned på listen 🤓
- Hvor dejligt, at du siger det. Så vil jeg læse lidt i den. Jeg købte den efter dit råd tidligere :) Og fedt med en artikel! Jeg kaster mig over alt, hvad jeg kan finde af information :)