Vejen frem...

Hej😊 Hera har haft så slem kløe, at det blev til sår og væskende øjne i 2 år. Jeg troede, hun havde fået allergi, men selv på allergifrit foder blev hun ikke rask. Jeg har helst brugt råt kød, lidt bær og kogte grøntsager og så lidt tørfoder som muligt. Jeg har prøvet lidt lufttørket. Dyrlægen ville give øjendråber, men det ville jeg ikke. Heldigvis fandt jeg Evighetshunden og købte et abonnement med det samme, og siden har Hera fået hjemmelavet mad😊 Vi har nu gennemført 11 uger og 4 dage med eliminationsdiæt med kød og søde kartofler. 10 uger kun almindelig opskrift, uge 11 med 1 isterning svinekraft som tilskud og de sidste 4 dage med 2 isterninger svinekraft og lidt kogt svinekød. Hera holdt op med at klø efter uge 6, men jeg ville fortsætte for at se, om øjnene blev fine, og det blev de😊 de er nu helt tørre👍Pelsen er blevet fantastisk og sidder, hvor den skal – på kroppen😊 poterne er blevet bløde og fine. Fantastiske Saga mener, at Hera har en utæt tarm, og at alle generne skyldes dette. Vi vil prøve os på svinekødsopskriften og spekulerer på, hvordan vi bedst muligt skifter over til den opskrift. Tusind tak, Ayla, for det arbejde, du gør😊

• Hej Tove! Det er så dejligt at høre – og sikken et fantastisk stykke arbejde du har gjort! 😍 Det lyder som om Hera nu er i balance igen. Når både kløe, øjne, pels og poter normaliserer sig, er det et tydeligt tegn på, at kroppen ikke længere er i konstant "beredskab". Det, du beskriver, passer også godt med det, vi ved om sammenhængen mellem tarm, immunforsvar og hud. Omkring 70 % af immunforsvaret sidder i tarmen, og når miljøet der falder til ro, ser vi ofte netop sådanne forbedringer i hud, pels og slimhinder ☘️ Derudover ved vi, at frisk mad kan bidrage til en bedre mikrobiombalance, mindre betændelse og generelt bedre funktion i hele kroppen 💪🏼 At hun reagerede efter ca. 6 uger er også meget almindeligt – det tager tid at dæmpe immunreaktioner og reparere tarm og hud. At du fortsa…
  • Tusind tak for tips og råd😊 Jeg glemte at nævne, at hendes psyke også er kommet på plads nu😊👍
  • Hvor fantastisk! Har du et billede af hende, som jeg kan dele i min Instagram-story? 🐶🌸