Justering af urinprøve
Hej! Jeg har en hund på 6,5 kg, der tidligere har kæmpet med urinvejsinfektioner, og før jeg opdagede Evighetshunden, fik jeg en opskrift på en urindiet fra en anden ernæringsrådgiver. Min hund elsker kød, indmad, æg og grøntsager (især kogte gulerødder, broccoli, blomkål, græskar, men også kogt knoldselleri, søde kartofler, aspargesbønner osv.), og han hader fisk og ris, så jeg kan IKKE bruge jeres urindietter (har prøvet flere gange, men han nægter at spise det 😅). Hunden elsker denne opskriften, men jeg er lidt usikker på, om den er helt afbalanceret, og Saga bad mig skrive her i forumet, så du, Ayla, kan hjælpe mig med at optimere opskriften ❤️ Her er den: ● 400 g lammekød med muskelkød, eventuelt hakket kød ● 400 g svinekød med muskelkød, eventuelt hakket kød ● 2 æg, pisket/kogt ● 50 g lever ● 125 g andre indmad (lunger, nyre, hjerte osv.). ● 200 g majroe (moset i blender eller let kogt) ● 100 g rosenkål (let kogt) ● 1 grøn banan ● 1 kogt gulerod ● 5 g tørret oregano eller basilikum ● Blåbær, kan gives friske hver dag ● Tranebær, kan gives friske hver dag ● 75 mg zink/zinkgluconat (fra helsekost) ● 5,5 g æggeskalpulver Giver ⅛ tsk tang nogle gange om ugen samt ¼ tsk hybenpulver dagligt, 1 dråbe D-vitamin dagligt, Dr. Baddaky fiskeolie dagligt. Hvad angår zink, vil jeg gerne bruge den, du bruger i dine opskrifter (Biolife zink 14 mg). Vil også tilføje, at jeg gerne vil have ham 200-300 gram ned i vægt, da han bør veje omkring 6,2 kg. Han er kastreret. Han går mange ture…
- PS: Lav denne rå, men kog grøntsagerne og æggene.