Reaksjon på tilskudd

Hei, koda har gått nå på sei diett , gått fint, begynte å introdusere tilskudd, startet med kobber som gikk fint. Så introduserte vi forsiktig aniforte canine complete, som har gitt han reaksjoner som biting på bein og slikking i lysk, som han ikke har gjort før. Han fikk aniforte i to dager, han har ikke fått aniforte på 4 dager. Hva gjør vi nå. Fortsatt slikking og biting til tider.

• Hei! Dere har gjort helt riktig, vent med å gi AniForte nå. Når han blir symptomfri igjen, kan dere fortsette å introdusere de andre tilskuddene (ikke AniForte). Bruk god tid, det haster ikke å gi alle tilskuddene samtidig. Det viktigste er at han blir symptomfri ila. eliminasjonsperioden (ca. 8 uker). Om det viser seg at han reagerer på AniForte, kan jeg hjelpe dere med å dekke behovet med andre tilskudd. Men fokuser på dietten nå, og gradvis introduksjon av de andre tilskuddene. Dere gjør en kjempejobb, stå på videre! 💪🏼💛
  • Nå har jo han ikke hatt noe tilskudd siden vi snakket med deg på tlf 4 feb, begynner det ikke å haste at han får i seg alle tilskuddene?
  • Han kan fint gå uten tilskudd i 8 uker, så dere har fortsatt god tid :)
  • Ok, fint. 😀 jeg har bare nett gått tilbake til base dietten. Men hvor mange dager skal jeg vente til å tilføye ett annet tilskudd? Vente til han er helt symptomfri ? Eller som saga sier 3-5 dager? Merker han har ubehag i magen ennå, for han får også ubehag ved at vi tar han på rygg. ( det skal bli løsnet hos kiropraktor i morgen). Håper det ikke er seien og søtpoteten han reagerer på😔
  • Det stemmer, vent med neste tilskudd til han er symptomfri (det kan ta 3-5 dager, eller det kan ta lenger tid, forskjellig fra hund til hund). Håper han føler seg bedre etter kiropraktoren! 💛
  • Vi mistenker at det kan være sei og søtpotet han reagerer på, biting på beinet har økt mer . Begynt å spise gress. Vi avventer noen dager til for å se om det sitter litt av reaksjonene fra tilskuddene ennå. Har lagt inn ett ønske om en skreddersydd diett.