Vanskelig tilgjengelig råvarer i oppskriften
Hei! Jeg handler inn mat til hunden min i fryse- eller ferskvaredisken i dagligvarebutikker, Rekoring og av og til i en dyrebutikk. Ofte finner jeg ikke alt jeg behøver for å følge oppskriften i Kodas kjøkken, og jeg mister litt motet, må jeg innrømme. Sist nå ville jeg prøve en nyrevennlig oppskrift med svin og sei, men det viste seg at også diverse innmat av lam inngikk i oppskriften. Dette er ikke lett tilgjengelig med mindre man kjenner en sauebonde eller en slakter, tenker jeg. Er det mulig å komme utenom akkurat denne ingrediensen?
- Hei! Ja, det går fint å lage oppskriften uten lammelever for en periode 😊 Lever er først og fremst med for å bidra med blant annet vitamin A, som er fettløselig og lagres i kroppen. Derfor vil ikke hunden få mangel av å gå uten lever i en periode. Det viktigste er at dette ikke blir en fast løsning over lang tid uten justering, fordi lever/innmat bidrar med flere mikronæringsstoffer. Et praktisk tips er å bruke tørket lever når fersk lammelever er vanskelig å få tak i — det er ofte enklere å finne i dyrebutikk eller nettbutikk: [Pala lammelever](https://peludoslo.no/products/pala-100-lamb-liver?_pos=1&_sid=f9de97c5b&_ss=r) (bruk "evighetshunden10" for rabatt). {{ARTICLE:ingredients:Where to buy ingredients}} {{ARTICLE:the-truth-about-balanced-dog-nutrition-and-why-you-can-relax:The truth…
- Hei Mette! Jeg har bestilt fersk / fryst lammelever på Meny flere ganger. Så hvis du har en Meny-butikk i nærheten, kunne du jo forsøkt dette? De kommer gjerne i 500 grams-pakker 😊 Jeg har også fått andre organer derifra 😊
- Mange takk for svar! Jeg har fått tak i lever av både kylling, and, svin og storfe uten problemer men har vært usikker på om lever er lever :-)
- Tusen takk! Dette var et veldig bra tips som jeg ikke har tenkt på 🥰
- Bare hyggelig! Tok litt tid før jeg også kom på den tanken, hehe 😅❤️