Alternativ til tang
Hei!😊 Bjarne er veldig glad i lam, og vi har derfor testet ut får-i-skål. Det er den oppskriften jeg har funnet med mest energi per gram, og i denne oppskriften trenger han bare totalt 249 gram per dag. På en god dag klarer han å spise opp alt, fordelt på 3–4 måltider om dagen. Han er imidlertid ikke særlig glad i tang, og jeg lurer derfor på om det finnes noen alternativer vi kan bruke i stedet? Vi har prøvd å bruke lunken kraft over, blande det godt inn, osv., men han mister interessen helt når vi tilsetter tang. Jeg har ikke så veldig lyst til å bytte oppskrift nå som vi endelig har funnet en som ikke krever så mye matmengde :/
- Hei! Så fint at får-i-skål fungerer for Bjarne! 🐾 Kjenner meg igjen i det du sier, og det er mulig at vi klarer å løse dette teknisk i ingredienslistene. Utfordringen med å bytte ut en ingrediens selv, er at tilskuddene er lagt inn for å dekke spesifikke behov – for eksempel er tang/kelp tilsatt for jod, men man kan bruke jodtablett i stedet. Utfordringen er at da må oppskriften/doseringen justeres nøye, siden det påvirker balansen. Så vi skal se om vi får løst dette etter hvert! 😊