Bein som kalsiumkilde
Hei! Jeg ønsker oppskrifter som bruker bein (kyllinghals/vinger) som kalsiumkilde, istedenfor kalsiumpulver 😊 Hadde også vært supert om man kunne fått tips om hva man kan erstatte sardiner med, da min hund virkelig hater sardiner 😅
- Gøy at du foreslår det, jeg vet mange er skeptiske til bein/kyllinghalser/vinger ect. Men er helt enig med deg, så det kommer 😎 Du kan teste andre typer småfisk, evt grønnleppemusling 🐟 Eventuelt bytte det ut med litt Dr. Baddaky Omega 3 (pleier å gi det når jeg ikke gir sardiner - og omvendt)
- Min lille hund på 6 kg elsker bein, og spiser opp hele kyllinghalser på null komma niks 😅 Men jeg er litt redd for å gi ham det for ofte, om det kan bli for mye kalsium liksom 😊 Kan jeg eventuelt droppe kalsiumpulver i maten en dag jeg gir ham kyllinghals/vinge? Takk for tips! Hvis en oppskrift inneholder sardiner, kan jeg da bare droppe disse og tilsette litt Dr Baddaky uten at det går ut over balansen i oppskriften..?
- Hunder har høy toleranse for kalsium, så det går nok fint! Men du kan godt droppe de dagene du gir bein 🍖 Yes, det stemmer 🐟 Det vil bli litt mindre proteiner og litt mer fett, men det utgjør så liten forskjell at oppskriften fortsatt vil være balansert ☘️