"ernæringskalkulator"
Jeg har en hund med allergi som har fått langt bedre helse på hjemmelaget mat. Takk til deg Ayla for råd og inspirasjon 😊 Men jeg er stadig usikker på om hunden min får i seg det den trenger, og det hadde vært flott med en funksjon - en slags ernæringskalkulator der jeg kunne legge inn egne oppskrifter, få de vurdert og få forslag til forbedringer. Det er også mange av oppskriftene her som inneholder de allergenene min hund må holde seg unna, og en slik funksjon kunne også gjøre det enkelt og trygt å justere oppskriftene.
- Takk for hyggelig tilbakemelding! 🫶🏼 Interessant tanke – vi har faktisk vært innom den selv! Det er ganske teknisk krevende å få til en slik funksjon, men vi liker utfordringer 😎 I mellomtiden er målet mitt å bygge opp et stort nok bibliotek med oppskrifter til at alle skal finne noe som passer – også for hunder med allergier eller spesielle behov. Oppskriftene som ligger ute nå er på mange måter et utgangspunkt, en slags “grunnpakke”. Det kommer mer, og etter hvert vil du også se flere varianter uten vanlige allergener. Takk igjen for innspillet, og gjerne si ifra konkret hva hunden din ikke tåler, så skal jeg gjøre mitt beste for å lage noe som passer! 🐾
- Hei, takk for rask og hyggelig tilbakemelding 😊 Min hund tåler ikke kylling, egg og laks. Ser fram til å følge utviklingen av biblioteket 😊
- Hei Hiver meg litt med på denne. Det er supert det arbeidet dere har gjort. All ære til deg og teamet! 🤩 Det jeg har tenkt litt på som hadde vært en snedig funksjon er en mulighet for enten å ta utgangspunkt i en oppskrift, men si at jeg vil for eks bytte ut kylling med kalkun, lam osv for deretter få regnet ut korrekte mengder med mineraler og vitaminer ift proteinkilde. Eller at man kan si til Saga at jeg ønsker å bruke dette som proteinkilder, dette får hunden av frukt og grønt og deretter gi føringer på mengde mineraler og vitaminer man trenger å legge til. Det er drømmesituasjonen da :D
- Tusen takk – det er veldig hyggelig å høre! 🫶🏼 Og ja, det du beskriver er faktisk noe vi også tenker hadde vært sykt kult å få til. Å kunne bytte proteinkilde i en oppskrift og få alt av vitaminer og mineraler justert automatisk, eller gi Saga føringer på hva man vil bruke og få tilbake hva som mangler – det er jo egentlig kjernen i det vi ønsker å bygge på sikt. Det er teknisk krevende, men vi ser masse potensial i å gjøre dette smartere og mer fleksibelt etter hvert. Innspill som dette er veldig nyttige for oss når vi tenker videre på utvikling og prioriteringer 🤩 Så takk for innspill – det setter vi stor pris på 🙏