Transition from dry food to homemade
Hi 🐶 I’m looking for some guidance on nutrition for my dog, Amilo (American Cocker Spaniel). He’s almost 11 years old. We have been members of Koda’s Kitchen for about 1.5 months, and he has been on a transition journey for the past 5 weeks. The reason for the change is that I wanted to move from a dry-food-only diet to incorporating more home-cooked meals. He has also had several ear infections over the past year, and I want to see if adjusting his diet can help. In addition, I want to support his joints as he’s getting older (he has torn both cruciate ligaments over the last year and getting PRP, laser and chiropractor treatment for it). I also want to improve his digestion (he has had a sensitive stomach/loose stools most of his life), and ideally help him lose around 0.5 kg. He currently weighs 11 kg, he’s fairly slim, but could lose a little - ref ligaments and age. He has been reacting really well to the homemade food so far 💚 No more licking his paws, less ear scratching, firmer stools, and his coat is noticeably shinier. This is a game changer for us!! At the moment, he’s on a 50/50 transition between homemade food and dry food. His homemade meals consist of: Pollock Sweet potato Carrots Broccoli Dia Fiber (powder) Baddaky Omega-3 oil Probiotics (from Norsk Dyrehelse) Broth from white fish (from Monster) The dry food we are currently using is: Brit Care Dog Adult Hypoallergenic Weight Loss (Rabbit). We are about to run out of the dry food, and I would like to conti…
- Forgot to mention that I also add eggs and hemp seeds to the food
- Hei Heidi! Så gøy å høre at dere ser så tydelige resultater allerede! 💚 Det er akkurat slike endringer vi håper på, spesielt med tanke på kløe, ører, mage og pels. Veldig bra jobba! Ut fra det du beskriver, ser dietten hans gjennomtenkt og fin ut. Du har en god base med lettfordøyelig protein (egg og hvit fisk), milde karbohydratkilder og grønnsaker, samt støtte fra beinkraft, omega-3 og probiotika. Dette er spesielt positivt med tanke på både hud/ører og fordøyelse. Når det gjelder Saga, takk for tilbakemelding! Vi er klar over at hun ikke alltid treffer så godt som vi ønsker ennå, og vi jobber med å gjøre henne mer presis og pålitelig. Ang. fôr du kan teste, så vet jeg mange har gode erfaringer med Yoggies: https://houseofdogs.no/products/5-kg-lam-hvit-fisk-med-probiotika-kaldpresset-h…
- Takk, Ayla ❤️ Jeg er ufattelig takknemlig for den jobben du har gjort med å sette opp denne plattformen og spre informasjon. Jeg har alltid unnskyldt meg med "har ikke tid, jobber for mye, reiser hele tiden, jeg er veganer så æsj osv"., men jeg har innsett etter 4 - 5 uker med hjemmelaget mat at det slett ikke er vanskelig. Takk for tips om å kjøpe slow coocker - den gjør matlaging veldig enkelt. Jeg kjøper inn for 7 kg ferdig mat for Amilo, kapper opp og legger det i gryta før vi går til sengs og vipps - våkner opp til ferdiglaget mat for mange dager. Jeg promoterer denne plattformen i alle forum 👍 En annen fantastisk bivirkening er at Amilo er mett. I nesten 11 år har det vært en evindelig tigging av mat i alle situasjoner. Nå virker han fornøyd og mett. Fullt forståelig etter å ha spi…
- Åååå nå ble jeg glad! 😭❤️ Takk for at du deler, og så flott å høre at du synes det er overkommelig! Det er veldig lurt å bruke slowcooker 😎 Og så godt å høre at Amilo er mett og fornøyd og trives med sin! 😍 Hadde det vært greit for deg om jeg deler litt av tilbakemeldingen din i sosiale medier? Og om du har lyst til å sende et bilde av Amilo også? 🐶
- Selvfølgelig! Del gjerne 🐶
- Herlighet så skjønn!! 🥹