Allergi
Hei hunden min har miljø allergi ,katt, pollen og støv midd, slitt mye med ørene og sopp i huden under armhulene, vi har testet ut mye forskjellige dietter og ser ikke ut som han reagerer på mat, men nå har vi begynt på dietten svin og sjø kokt versjon, men han klør en del nå og syntest det er vanskeligt og vite om det har med foret eller miljøallergiene, og gjøre. Siden vi nå er inne i verste sesong med pollen han er fin i ørene og magen er helt bra. Spist dietten rå nå di første 14 dagene før vi fikk tips om og gi den kokt er på 3 uker nå. Så lurer på va du tenker om dette ? Han får og egen vaksine mot miljøallergi som er laget til han. Syntes det er vanskelig og vite om de kan være for eller det andre som han reagerer på hilsen Kristina
- Hei Kristina! Jeg skjønner godt at dette er vanskelig å skille, spesielt nå midt i pollensesongen. Slik jeg leser det, ville jeg ikke konkludert med at dette er fôret enda. Når magen er fin og ørene er rolige, er det egentlig ganske positive tegn. Kløen kan veldig godt henge sammen med miljøallergiene, spesielt siden han allerede er testet positiv på pollen, støvmidd og katt. Jeg ville heller ikke hengt meg så mye opp i rått versus kokt akkurat nå. Det viktigste er at dietten holdes stabil nok lenge nok til at vi faktisk kan vurdere den. Store endringer nå kan gjøre det enda vanskeligere å vite hva han reagerer på. Når det er sagt, så ville jeg absolutt tenkt tarmflora her. Hud, immunforsvar og tarm henger tett sammen, og hos allergihunder ønsker vi ofte å bygge et mer robust mikrobiom sa…
- Oki var det eg tenkte og det vil jo ta tid før det vil gi virkning for han, men ble bare så usikker så takk for svar 🙂da tenker eg vi fortsetter videre på dette og ser Vordan det går fremover 🤞😀 han elsker i vertfal maten 🤣😀
- Det høres ut som en plan 😊 så godt å høre at han liker maten 😍
- Hei hunden min skal operere og lurer på om det er noe spesiell form for probiotika vi burde gi han i denne perioden, når han går på smertestillende ? Noe som støtter tarmhelsen ekstra? Ble kastrering paga helseproblem, og ikke helt etter planen. dette vil jo sikkert og påvirke hele systemet hans.
- Hei! Hvis han også skal ha antibiotika i forbindelse med operasjonen, er Saccharomyces boulardii absolutt en av probiotikaene jeg ville vurdert. Det er en gunstig gjærsopp, ikke en bakterie, og den tåler derfor antibiotika godt. Les mer her: [probiotika](https://homecooked.furry-fitness.com/nb/community/forum/1a544ad7-5e0c-4c87-b5dc-192b5b0ee84e) God bedring til gutten din ❤️ Håper operasjonen går fint og at han kommer seg raskt på beina igjen! ☘️
- Takk for svar Skal lese på det, han trenger heldigvis ikke mer en smertestillende, så satser på det ikke går for hardt utover magen, takk får håpe det gror fort nå 🙂
- Hei er S. boulardii En grei probiotika for og øke tarmbakteriene når hunden har lite av dette? kunne eg gitt dette som en kur for og øke tarmbakteriene. Får og litt eple i maten