Tips til oppbevaring
Hei hei :) Jeg trenger inspirasjon! Hva oppbevarer dere den ferdige hundematen i? Og hvor mange måltider lager dere samtidig?
- Hei, jeg har laget tilsammen nesten 20 kg mat i helga!! Utgangspunktet var to kalkuner på 5 kg hver og 5 kg torsk/hvit fisk. Har puttet dags rasjonene i 4 l poser, hvor jeg trykker de litt flate så de tiner lettere.. Har mange frysere her på bruket...
- 20kg, wow! 🤩 Jeg bruker ulike silikonbeholdere (google "silicon tray food") 🐶
- Takk dere🤩 Poser hadde jeg ikke tenkt på. Og 20 kg, wow! Burde se om jeg finner den siste kalkunen i frysedisken 😂 Silikonbeholdere må jeg også sjekke ut. Blir de helt lufttette? Ikke noe "frost" på innsiden når du åpner?
- Tenkte å bruke poser, men Kjøpte hardplastbokser med lokk (5pk) 2 for 99kr på coop Extra. Får 500gr i en boks. Finns sikkert billigere men det var nære og lettvindt 😅 Fornøyd med de. Vask og gjenbruk å sånn 🤪
- Jeg bruker glassbeholdere / ildfastformer i glass fra Clas Ohlson, med plastikklokk :) De tar jo litt plass, men mer miljøvennlig og bedre for maten vil jeg tro enn plastikk. Lager mat for 7 eller 14 dager av gangen
- Synes du lokkene varer? Jeg har sånne fra ikea, og på to av lokkene har den ene "klaffen" falt av :(
- Jeg bruker glass beholdere fra ikea med glasslokk. Jeg lager ikke så mye av gangen men tenker komme i gang med det etterhvert og da må jeg nok kjøpe inn noe lurt å bruke.
- 🔥👩🏼🍳
- I tilfelle flere kikker innom, så har Rusta salg akkurat nå 🤓
- Bra tips! 🤩🙌🏼