Tilbakevending av sensitiv mage symptomer

Hei Ayla, Jeg skriver til deg angående min hund, Lando (Moyen Puddel). Han hadde tidligere varierende avføring, ørebetennelser og follikulær konjunktivitt (øyeplager). Vi har nå fulgt eliminasjonsdietten "Eliminasjonsdiett - Sei" (Pollock) i 12 uker. Den har fungert veldig bra, og Lando har hatt en betydelig bedring i alle symptomene i en lengre periode, noe vi har vært veldig glade for. Vi har forsøkte å introdusere elgprotein (20g), men Lando reagerte dessverre med diaré med en gang. Som et resultat gikk vi tilbake til sei-dietten, som har vært velfungerende. Dessverre har vi de siste ukene sett en tilbakekomst av flere av plagene: Øreproblemene har kommet tilbake. Han har utviklet en våt infeksjon på potene. Rødheten i øynene har økt igjen, selv om den tidligere roet seg kraftig ned på dietten. Avføringen har også blitt mer varierende, med perioder med vanlig, "moose-aktig" avføring og noe diaré. Landos veterinær mistenker nå at han har en veldig sensitiv mage og har foreslått å sette ham på et hydrolysert tørrfôr. Jeg ønsker imidlertid å fortsette med den hjemmelagde maten, da jeg tror det er den beste tilnærmingen for Lando. Jeg lurer på om du har noen tanker om hvorfor symptomene kan ha blusset opp igjen etter en såpass lang periode med bedring på eliminasjonsdietten? Har du noen anbefalinger for hva vi kan gjøre videre med dietten for å stabilisere Lando og få bukt med disse tilbakevendende plagene? Jeg ser frem til å høre fra deg! Vennlig hilsen, katrine

• Glemte å nevne slim i avføringen også.
  • Liten oppdatering… vi har prøvd å fjerne hvetekim oljen fra dietten, dette hjalp tarmen hans noe, for ca 10 dager siden la vi til Saccharomyces Boulardii, tarmen og avføringen til lando så mye bedre ut igjen etter dette. Igår valgte jeg å legge til 1/3 av dosen hvetekim olje. I dag var avføringen helt mush . Så tror og håper at vi har funnet ut en av synderne.