Hvilke kjøtt
Hei! Jeg lurer på å prøve en eliminasjonsdiett på Pippi siden hun stadig klør i ørene. Hun klør ikke sånn voldsomt på kroppen ellers men innimellom. Problemet mitt er å velge. Pippi har smakt på nesten alt mulig av både kjøtt og grønnsaker. Elg har hun kun smakt av lever så det var den jeg lurte på om jeg bør starte med men søtpotet har hun spist endel av. Når jeg innfører ulike ting bør jeg starte med ting hun har spist minst av da? Ikke rett på sei og kylling?
- Hei! Ja, du bør starte med det hun har spist aller minst av. Jeg tipper det går fint med elg. Hvis hun har spist en del søtpotet så kan du bytte ut søtpotet med en annen karbohydratkilde hun ikke har spist før, som f.eks. tapoika, pasta, vanlig potet, eller noe annet hun ikke har spist. Da gjør man det helt riktig "etter boka" 😊 Ja, lurt å starte med noe du tror hun tåler. Eks. lam eller svin, også ta de du mistenker er problematiske mot slutten. Har skrevet mer om dette her: {{ARTICLE:the-detective-work-guide-solving-your-dogs-food-allergies:GUIDE: Elimination diet}} Ang. ørene så vet jeg at mange er fornøyde med denne oljen: [Mullein Garlic Oil](https://www.amazon.com/Herb-Pharm-Mullein-Garlic-Herbal/dp/B001E8DBU8?th=1) Les reviews, den fungerer på både hunder og mennesker, så det kan…
- Flott! Takk! Jeg brukte Muellin Garlic på henne en stund men det med ørene bare forsterket seg så jeg måtte få hjelp. Har du lest noen artikler om sopp typene de får i ørene? Syntes det er interessant å finne mer ut om for jeg kom over en artikkel som hevdet at den sopptypen hun hadde også gror i olje. Da blei jeg litt interessert i å forstå mer rundt dette.
- Har lest litt om ulike typer i boka "The Herbal Dog" av Rita Hogan. Der står det veldig mye interessant! Det slår meg at det kunne vært lurt å skrive en artikkel til kunnskapsbiblioteket om dette, skriver det ned på lista 🤓
- Å så flott at du sier det. Da skal jeg lese litt i den. Jeg skaffet meg den etter råd fra deg tidligere:) Og topp med en artikkel! Jeg kaster meg over alt jeg kan hente av informasjon:)