Veien videre...

Hei😊 Hera har hatt kløe så ille at det ble sår og væskende øyne i 2 år.Trodde hun hadde fått allergi men selv på analergenic fòr ble hun ikke bra. Jeg har helst brukt rått kjøtt,litt bær og kokte grønnsaker og minst mulig tørrfòr. Prøvd litt lufttørket. Dyrlege ville gi øyedråper,men det ville ikke jeg. Jeg fant heldigvis Evighetshunden og kjøpte abonement med en gang,siden har Hera fått hjemmelaget mat😊 Vi har nå gjennomført 11 uker og 4 dager med eliminerings diett se og søtpotet. 10 uker kun vanlig oppskrift,uke 11 med 1 isbit svinekraft som tillegg og de siste 4 dagene med 2 isbiter svinekraft og litt kokt svinekjøtt. Hera sluttet å klø etter uke 6 men jeg ville forsette for å se om øynene ble bra og det ble de😊 de er nå helt tørre👍Pelsen har blitt fantastisk og sitter der den skal-, på kroppen😊 potene har blitt myke og gode. Fantasiske Saga mener Hera har lekk tarm og alle plagene er er pga dette. Vi vil prøve oss på svin oppskrift og lurer på smarteste måten å gå over til den oppskriften. Tusen takk Ayla for jobben du gjør😊

• Hei Tove! Så utrolig hyggelig å høre – og for en fantastisk jobb du har gjort! 😍 Det høres ut som at Hera nå er i balanse igjen. Når både kløe, øyne, pels og poter normaliserer seg, er det et tydelig tegn på at kroppen ikke lenger står i konstant “beredskap”. Det du beskriver passer også godt med det vi vet om sammenhengen mellom tarm, immunforsvar og hud. Rundt 70 % av immunforsvaret sitter i tarmen, og når miljøet der roer seg, ser vi ofte nettopp slike forbedringer i hud, pels og slimhinner ☘️ I tillegg vet vi at fersk mat kan bidra til bedre mikrobiombalanse, mindre betennelser og generelt bedre funksjon i hele kroppen 💪🏼 At hun responderte etter ca. 6 uker er også veldig vanlig – det tar tid å roe ned immunreaksjoner og reparere tarm og hud. At du fortsatte eliminasjonsdietten var…
  • Tusen takk for tips og råd😊 Jeg glemte å nevne at psyken hennes også har har kommet på plass nå😊👍
  • Så fantastisk! Har du et bilde av henne som jeg kan dele i story på Instagram? 🐶🌸