Justering av urinoppskrift

Hei! Jeg har en hund på 6,5 kg som tidligere har slitt med UVI, og før jeg oppdaget Evighetshunden, fikk jeg en oppskrift på urindiett fra en annen ernæringsrådgiver. Hunden min elsker kjøtt, organer, egg og grønnsaker (spesielt kokt gulrot, brokkoli, blomkål, gresskar, men også kokt sellerirot, søtpotet, aspargesbønner osv) og han hater fisk og ris, dermed kan jeg IKKE bruke deres urinoppskrifter (har prøvd flere ganger, men han nekter å spise det 😅). Hunden elsker denne oppskriften, men jeg er litt usikker på om den er helt balansert, og Saga ba meg poste her i forumet slik at du, Ayla, kan hjelpe meg å optimalisere oppskriften ❤️ Her er den: ● 400 g Lammekjøtt med muskelkjøtt, evt kjøttdeig ● 400g Svinekjøtt med muskelkjøtt evt kjøttdeig ● 2 egg vispes/kokes ● 50 g lever ● 125g annen innmat(lunger,nyre, hjerte etc). ● 200g turnip(moses i blender eller lettkokes) ● 100g rosenkål( lett kokt) ● 1 grønn banan ● 1 kokt gulrot ● 5 g tørket oregano eller basilikum ● Blåbær, kan gis ferskt hver dag ● Tranebær, kan gis ferskt hver dag ● 75 mg sink/Sink Gluconat (fra helsekost) ● 5,5 g eggeskallpulver Gir ⅛ ts kelp noen ganger i uka, samt ¼ ts nypepulver daglig, 1 dråpe D-vitamin daglig, Dr. Baddaky fiskeolje daglig. Når det gjelder sink, vil jeg gjerne bruke den du bruker i oppskriftene dine (Biolife sink 14 mg). Vil også legge til at jeg gjerne vil ha ham 200-300 gram ned i vekt, da han bør ligge på rundt 6,2 kg. Han er kastrert. Går mye tur, gjerne 8-10 km daglig 😊 Det er også…

• PS: Lager denne rå, men koker grønnsakene og eggene.