Antiplakk
Hei! Jeg har en hund på ca 1,5 år og jeg syntes noen ganger han har litt dårlig ånde. Spesielt visst han ikke har fått bein eller andre tygg på en stund. Jeg har lest at typiske antiplakk produkter kan hjelpe til med dette, men er det da bare å bruke dette som et ekstra tilskudd, uten at det blir for eksempel for mye omega 3? P.s han har ikke så dårlig ånde at det er hull og tannstein, men jeg syntes bare at den er bedre når han får mer tygg. Vanskelig å formulere spørsmålet, men tror dere skjønner 🥰
- Hei! Logan's seaweed som brukes i mange av oppskriftene fungerer også som naturlig antiplakk. Bruker du en oppskrift som inneholder det? Seaweed inneholder hovedsakelig jod, men du kan godt strø litt mer på toppen av maten for å se om det hjelper (eks. en halv måleskje av den skjeen som følger med) ☘️
- Tio har også perioder med dårlig ånde. Og jeg har tenkt at dette har en sammenheng med tarmen som ikke har vært bra. Etter han begynte å spise sei hver dag lukter han jo heller ikke blomster😂Han går jo på elininasjonsdiett, så jeg gir han ikke tyggeben. Finnes det noe tygg å anbefale til de som er på elininasjonsdiett? Eller må vi rett og slett vente?
- Takk for svar! 🥰 Jeg har brukt en av oppskriftene som ikke inneholder seeweed. Men vi skal utvide så han får litt mer variasjon av oppskriftene dine, så da skal jeg velge en av de som har seeweed 🤗
- Ja det blir fort mye fiskelukt 🙈 Du kan bruke tørrfisk/tørket hvit fisk, eller disse: [Tyggepinner hvit fisk](https://peludoslo.no/products/vitbit-torsk-gullerot-sticks) Hvis du bruker "evighetshunden10" får du 10% rabatt 💛
- Takk🙏🙏