Eliminasjonsdiett med hund som har kjente allergener i oppskriftene

Hei. Vår hund Yoshi sliter med allergisymptomer etter en reaksjon på ny proteinkilde for noen måneder siden, tiltross for at proteinkilden ble kuttet ut, har symptomene økt betraktelig og det er tydelig at han reagerer på en av proteinkildene han tidligere har tålt. Det ble konstatert allergi mot gluten og storfeprotein gjennom blodprøve for 1 år siden. Han har nå kjent reaksjon mot kikerter, hvit fisk, gluten og storfe. Han har blitt lite eksponert for and og elg tidligere, men oppskriftene inneholder hvetekimolje, som ikke kan garanteres er helt glutenfritt, og som han har hatt reaksjon på tidligere. Da han nå har økende allergisymptomer hadde vi håpet å kunne starte en eliminasjonsdiett fortløpende. Ønsker derfor råd for hvordan vi kan omgås kjente allergener og gjøre en eliminasjonsdiett som er trygg for Yoshi.

• Hei! Så hyggelig å hilse på lille Yoshi 🐶 Om dere kan få tilgang til en helt ny proteinkilde som han aldri har spist før, er det det aller beste. Jeg kan i såfall lage en ny oppskrift til dere med kun denne proteinkilden. Om ikke det er mulig, så ville jeg valgt enten and eller elg siden han har vært lite eksponert for dette tidligere. Dere kan bytte ut hvetekimolje med vitamin E dråper og jeg kan hjelpe dere å regne ut mengden dråper når dere har bestemt dere for oppskrift. La meg vite hva dere tenker, så finner vi ut av det! ☘️
  • Hei Ayla, takk for svar🐶 Vi har gjennomgått alt han har spist tidligere, og bestemte oss for forsøke oss på å prøve oppskriften på sei da dette er det eneste proteinet han ikke har fått smake på tidligere. Siden vi bare har erfart enkelthendelser for lenge siden, med oppkast etter inntak av hvit fisk kan vi ikke konstantere allergi (samtidig som han har fått andre kjente allergener), men har gjort slik at dette er noe han er lite eksponert for. Dessverre er utvalget her vi bor ekstremt dårlig, og den eneste muligheten jeg ser til å få tak i lever er å bestille andelever på nett. Hvis vi vil ha elgelever må vi vente til jaktsesongen starter. Vi har dette i bakhodet dersom det blir tydelig reaksjon på sei. Jeg gir litt bakgrunnskontekst hvis du har noen sårt tiltrengte tips til oss. Det er…
  • Hei igjen! Jeg synes dere tenker helt riktig, og sei-dietten er absolutt en fin vei å gå videre. Den har fungert godt for mange hunder i lignende situasjoner, spesielt når man trenger en “ren start” med et protein hunden er lite eksponert for. I starten vil jeg anbefale at dere holder det så enkelt som mulig. Gi kun ingrediensene i oppskriften først, uten å introdusere oljer og tilskudd. Når dere ser at han tolererer dietten stabilt, kan dere gradvis legge til tilskudd. Overgangen kan dere gjøre enten etter eliminasjonsguiden: {{ARTICLE:the-detective-work-guide-solving-your-dogs-food-allergies:GUIDE: Elimination diet}} eller enda roligere hvis magen hans er sensitiv: {{ARTICLE:transitioning-to-real-food:Transitioning to Homecooked food}} Når det gjelder vitamin E, må vi ta utgangspunkt i…
  • Tusentakk for godt svar og opplysende artikler Ayla. Jobben du gjør er utrolig. Takk for et fantastisk tilbud🐶