E-vitaminolja

Hej! Kan jag använda denna E-vitaminolja istället för vetegroddsolja, och UTAN att tillsätta extra vegetabilisk olja? Min hund är inte särskilt förtjust i oljor i allmänhet, men en droppe eller två bryr han sig inte om. https://mecindo.no/products/solgar-vitamin-e-flydende-59ml?ss_gc=Cj0KCQjw77bPBhC_ARIsAGAjjV8mEdMUJWtg_qJdieRlafeq_mc31qal1HruPFOMNEkHegO-p_-M5YsaAjhgEALw_wcB&gad_source=1&gad_campaignid=17335763022&gclid=Cj0KCQjw77bPBhC_ARIsAGAjjV8mEdMUJWtg_qJdieRlafeq_mc31qal1HruPFOMNEkHegO-p_-M5YsaAjhgEALw_wcB

• PS: Jag ska självklart räkna fram rätt mängd, eftersom denna är mycket koncentrerad i förhållande till vetegroddsolja
  • Hej! Ser att mitt svar av någon anledning inte har publicerats, försöker igen 😅 Om du utfodrar med en diet är det viktigt att behovet av både vitamin E och linolsyra täcks. Vissa animaliska råvaror kan också bidra med linolsyra, särskilt kycklingfett, kycklingskinn, svinfett och äggula. Läs mer här: {{ARTICLE:can-i-replace-wheat-germ-oil:Can I replace wheat germ oil?}} Om du inte kompletterar kosten går det bra att bara använda dropparna, utan att tillsätta mer olja/linolsyra. Det verkar som att den du föreslår inte anger hur mycket vitamin E det finns per droppe, och då blir det lite svårare att beräkna rätt mängd. Som jämförelse anger Bio-Life sitt vitamin E från Sunkost hur mycket vitamin E det finns i 5 droppar, så det kan vara enklare att dosera rätt. Hoppas det var begripligt! ☘️
  • Tack för svaret! 😊 Du nämner att kycklingskinn, äggula osv. innehåller linolsyra. Då undrar jag om jag kan använda något av detta istället för att tillsätta solros- eller safflorolja? Jag använder ofta receptet med fårskal, och min hund ska då få 1,4 g vetegroddsolja per dag. Kan jag ersätta det med något av det du nämner, och i så fall i vilka mängder? Återigen tusen tack för svaret, och för allt du gör 🤩👍👏❤️
  • Ja, det kan du 😊 Du kan till exempel ge en äggula eller lite kycklingskinn en dag i veckan (det bidrar till att täcka behovet totalt sett) ☘️ Tack för de vänliga orden! ❤️