Reaktion på subventioner
Hej, Koda har nu gått på sei-dieten, vilket har gått bra. Vi började introducera kosttillskott, först koppar, vilket gick bra. Sedan introducerade vi försiktigt Aniforte Canine Complete, vilket har fått honom att bita på sina ben och slicka sig i ljumsken, vilket han inte har gjort tidigare. Han fick Aniforte i två dagar, men har inte fått något på fyra dagar nu. Vad ska vi göra nu? Han slickar och biter fortfarande ibland.
- Hej! Du har gjort rätt i att vänta med att ge AniForte just nu. När han är symptomfri igen kan du fortsätta att introducera de andra kosttillskotten (inte AniForte). Ta din tid, det finns ingen brådska att ge alla kosttillskott på en gång. Det viktigaste är att han blir symptomfri under eliminationsperioden (cirka 8 veckor). Om det visar sig att han reagerar på AniForte kan jag hjälpa dig att tillgodose hans behov med andra kosttillskott. Men fokusera på kosten nu och introducera de andra kosttillskotten gradvis. Du gör ett fantastiskt jobb, fortsätt så! 💪🏼💛
- Han har inte fått några kosttillskott sedan vi pratade med dig på telefon den 4 februari. Är det inte brådskande att han får alla sina kosttillskott?
- Han kan lätt klara sig utan kosttillskott i åtta veckor, så du har fortfarande gott om tid :)
- Okej, visst. 😀 Jag har just gått tillbaka till den grundläggande kosten. Men hur många dagar ska jag vänta innan jag lägger till ett nytt tillskott? Vänta tills han är helt symptomfri? Eller som Saga säger, 3-5 dagar? Jag märker att han fortfarande har magbesvär, eftersom han också blir obekväm när vi lyfter upp honom. (Han ska till kiropraktorn imorgon för att få det lossat). Jag hoppas att det inte är laxen och sötpotatisen han reagerar på😔
- Det stämmer, vänta med nästa tillskott tills han är symptomfri (det kan ta 3–5 dagar, eller längre, beroende på hunden). Hoppas han mår bättre efter kiropraktikern! 💛
- Vi misstänker att det kan vara sej och sötpotatis som han reagerar på, eftersom han har börjat bita sig mer i benet. Han har börjat äta gräs. Vi väntar några dagar till för att se om några av reaktionerna från kosttillskotten fortfarande kvarstår. Vi har begärt en skräddarsydd diet.