Alternativ till tång

Hej!😊 Bjarne är mycket förtjust i lamm, så vi har provat får i en skål. Det är det recept jag har hittat som ger mest energi per gram, och i detta recept behöver han bara totalt 249 gram per dag. En bra dag lyckas han äta upp allt, fördelat på 3–4 måltider om dagen. Han är dock inte särskilt förtjust i tång, så jag undrar om det finns några alternativ vi kan använda istället? Vi har provat att använda ljummen buljong, blanda in den ordentligt osv., men han tappar intresset helt när vi tillsätter tång. Jag vill inte riktigt ändra receptet nu när vi äntligen har hittat ett som inte kräver så mycket mat :/

• Hej! Så roligt att get-in-bowl fungerar för Bjarne! 🐾 Jag förstår vad du menar, och det är möjligt att vi kan lösa detta tekniskt i ingrediensförteckningarna. Utmaningen med att själv ersätta en ingrediens är att tillskotten tillsätts för att tillgodose specifika behov – till exempel tillsätts tång/kelp för jod, men du kan använda jodtabletter istället. Utmaningen är att receptet/doseringen då måste justeras noggrant, eftersom detta påverkar balansen. Så vi får se om vi kan lösa detta så småningom! 😊