Ben som källa till kalcium

Hej! Jag skulle vilja ha recept som använder ben (kycklinghalsar/vingar) som källa till kalcium, istället för kalciumpulver 😊 Det skulle också vara jättebra om du kunde ge mig några tips på vad jag kan ersätta sardiner med, eftersom min hund verkligen hatar sardiner 😅

• Det är jättebra att du föreslår det. Jag vet att många är skeptiska till ben/kycklinghalsar/vingar osv. Men jag håller helt med dig, så det kommer 😎 Du kan prova andra typer av småfiskar, till exempel grönläppade musslor 🐟 Alternativt kan du ersätta det med lite Dr. Baddaky Omega 3 (jag brukar ge det när jag inte ger sardiner – och vice versa).
  • Min lilla hund på 6 kg älskar ben och äter hela kycklinghalsar på nolltid 😅 Men jag är lite rädd för att ge honom dem för ofta, ifall det blir för mycket kalcium 😊 Kan jag hoppa över kalciumpulvret i hans mat de dagar jag ger honom kycklinghalsar/vingar? Tack för tipsen! Om ett recept innehåller sardiner, kan jag bara utelämna dem och tillsätta lite Dr Baddaky utan att det påverkar receptets balans?
  • Hundar har hög tolerans för kalcium, så det borde gå bra! Men du kan hoppa över de dagar du ger dem ben 🍖 Ja, det stämmer 🐟 Det blir lite mindre protein och lite mer fett, men skillnaden är så liten att receptet fortfarande är balanserat ☘️