Eliminationsdiet – kapslar med sjöborre och koppar

Hej, Lando (mellompudel) på 1,5 år ska börja på eliminationsdieten som använder sei. Jag hittar dock inte koppar-tabletterna från Thorne någonstans. Är det okej att använda ett annat märke här? I så fall vilket?

• Hej! Så bra att du gör det här ordentligt med eliminationsdietten – det är verkligen guld värt att göra det grundligt från början 🐶 Ser ut som att Thorne är slutsåld överallt, men du kan använda Holistic: [Koppar](https://www.bodystore.no/koppar-2-mg-90-kapslar/A5095-97.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&dema_id=21154207635&undefined=utm_content%3D&undefined=utm_term%3D&undefined=gadid%3D&utm_campaign=campaign&gclsrc=aw.ds&gad_source=1&gad_campaignid=21154212402&gbraid=0AAAAAC0G92Mi9785TPLkrs8uClUmtDNpW&gclid=CjwKCAjwhLPOBhBiEiwA8_wJHPYJKp_bPsQMTQUsBYWJtXOdZutGUSrGsquRMzQWxCa6Sv49evWjCRoCWmwQAvD_BwE)
  • Hej igen och tack för svaret förra gången. Vi har slut på Avital Calcium. När jag egentligen hade gjort en blandning som skulle räcka i 20 dagar fick jag besked från hundepappa.no att Aniforte Canine kanske hade smittats av salmonella. Och då var jag tvungen att slänga hela blandningen. Det innebär att jag bara har kalcium för 5 dagar kvar. Vet du var jag kan få tag på det? Eller kanske någon annan kalciumprodukt jag kan använda medan vi väntar på att nätbutikerna får in det igen? Hälsningar Katrine
  • Ja, jag hörde det – väldigt tråkigt 😕 Avital Calcium kan ersättas med detta: [Dibo kalcium](https://www.zooplus.no/shop/hund/spesialfor_tilskudd/ledd_knokler/pulver/2158568?activeVariant=2158568.0&mkt_source=1457261&utm_content=Specialfoder%20och%20kosttillskott&utm_term=DIBO&utm_id=2158568.0&product_id=2158568.0&aw_affid=559319&utm_source=affiliate&utm_medium=awin&utm_campaign=559319&awc=23604_1779361768_06398e0b70b051881b73e178eb1472a6)
  • Hej igen. Vi fick besked om att kasta Aniforte Barf eftersom salmonella hade påträffats. Nu har han varit utan detta i ungefär två veckor. Och Lando har fått väldigt lös mage. (Trodde att det skulle komma nytt från Hundepappa ganska snabbt när vi fick beskedet.) Men varan har fortfarande inte skickats. Finns det något annat vi kan använda under tiden?
  • Och om diarrén kvarstår och jag inte ska ersätta den? Kan jag då lägga till en matsked ris?
  • Hej! Det går bra att klara sig utan AniForte i några veckor (hundar klarar sig fint utan tillskott i 8 veckor). Hoppas att det kommer tillbaka snart! 🤞🏼 Angående lös avföring skulle jag ge lite pumpa (kokt pumpa, pumpapuré, pumpapulver) eller psylliumskal. I den här artikeln ser du en tabell med exempel och dosering: {{ARTICLE:fibre-stool-quality:How Fibre Can Help Improve Your Dog's Stool Quality}}
  • Hej Ayla, Lando har varit hos veterinären och tagit ett blodprov. Det visade förhöjda levervärden på 800 ALTA. Han ska därför byta till Proplan HEPATIC. Jag är väldigt förtjust i råfoder och hemlagad mat. Han har mått bra på en diet med sei och sötpotatis, men utan vetegroddsolja. Har du några förslag på mat jag kan ge honom när levervärdena är normala igen? Jag misstänker att koppar kan ha bidragit till de förhöjda ALTA-värdena i levern.
  • 800 ALAT*