”näringsberäknare”
Jag har en hund med allergier som har blivit mycket friskare på hemlagad mat. Tack, Ayla, för dina råd och inspiration 😊 Men jag är fortfarande osäker på om min hund får det han behöver, och det skulle vara fantastiskt att ha en funktion – en slags näringsberäknare där jag kan mata in mina egna recept, få dem utvärderade och få förslag på förbättringar. Många av recepten här innehåller också allergener som min hund måste undvika, och en sådan funktion skulle också göra det enkelt och säkert att anpassa recepten.
- Tack för din vänliga feedback! 🫶🏼 Intressant tanke – vi har faktiskt funderat på det själva! Det är ganska tekniskt krävande att implementera en sådan funktion, men vi gillar utmaningar 😎 Under tiden är mitt mål att bygga upp ett tillräckligt stort receptbibliotek så att alla kan hitta något som passar dem – även hundar med allergier eller särskilda behov. De recept som finns tillgängliga nu är på många sätt en utgångspunkt, ett slags "grundpaket". Fler kommer att läggas till, och så småningom kommer du också att se fler varianter utan vanliga allergener. Tack igen för din input, och låt mig gärna veta specifikt vad din hund inte tål, så ska jag göra mitt bästa för att skapa något som passar dem! 🐾
- Hej, tack för ditt snabba och trevliga svar 😊 Min hund tål inte kyckling, ägg eller lax. Jag ser fram emot att följa utvecklingen av biblioteket 😊
- Hej, jag hoppar in här. Det arbete du har gjort är fantastiskt. All heder till dig och teamet! 🤩 Något jag har funderat på som skulle vara en smart funktion är möjligheten att börja med ett recept, men säga att jag vill ersätta kyckling med kalkon, lamm etc., och sedan få rätt mängder mineraler och vitaminer beräknade i förhållande till proteinkällan. Eller att man kan tala om för Saga att man vill använda detta som proteinkälla, att detta är vad hunden får från frukt och grönsaker, och sedan få vägledning om hur mycket mineraler och vitaminer man behöver tillsätta. Det skulle vara en drömsituation :D
- Tack så mycket – det är väldigt roligt att höra! 🫶🏼 Och ja, det du beskriver är faktiskt något som vi också tycker skulle vara riktigt häftigt att uppnå. Att kunna ändra proteinkällan i ett recept och få alla vitaminer och mineraler justerade automatiskt, eller ge Saga vägledning om vad man ska använda och få tillbaka det som saknas – det är verkligen kärnan i det vi vill bygga på lång sikt. Det är tekniskt utmanande, men vi ser en stor potential i att göra detta smartare och mer flexibelt med tiden. Feedback som denna är mycket användbar för oss när vi funderar på vidare utveckling och prioriteringar 🤩 Så tack för din feedback – vi uppskattar den verkligen 🙏