Magebesvär
Varg. Jakutisk laika, 7 månader, 20 kg. Började med en rå kost för 14 dagar sedan. Lyckas inte stabilisera honom. Han har diaré och lös avföring då och då. Slutade med fiskolja för 3 dagar sedan och har bara använt 5 gram vetegroddsolja. Bra avföring på morgonen, men lösare och lösare under dagen. Idag har han diarré. Kan jag använda något annat för att ge honom E-vitamin? Han har ibland haft lite lös mage när jag har gett honom Mush och Vom också, men då stabiliserade jag det med morötter. Kan ju inte fortsätta med dålig mage så mycket längre. Anledningen till att jag slutade med Vom var att jag fick honom att äta. Känner mig lite uppgiven nu
- Du kan ge vitamin E-droppar istället, jag har skrivit mer om det här: {{ARTICLE:can-i-replace-wheat-germ-oil:Can I replace wheat germ oil?}} Kanske borde du prova ett recept med mindre fett? Det du ger nu, och råfoder generellt, har ett relativt högt fettinnehåll. Vi har flera recept med lägre fettinnehåll som han kanske tål bättre?
- Tack för svaret. Det verkar som om han tål maten bättre nu, efter två dagar utan. Jag ser att han behöver oljan till något annat än bara E-vitamin. Men stora mängder olja både i vetegroddsolja, den där fiskoljan och sardiner. Det verkar vara så mycket, med sardiner och den där oljan. Kan jag använda något annat recept än det här? Det här är ju en valp i tillväxt och det här var det enda receptet jag hittade när jag sökte.
- Du kan gärna växla mellan att ge sardiner och fiskolja, du behöver inte ge dem samtidigt 😊 Det kommer snart fler recept för valpar i tillväxt! 🐶