Alternativ till vetegroddsolja

Hej! Vissa recept kräver mycket vetegroddsolja, vilket min hund inte gillar särskilt mycket när det är mycket. Kan detta ersättas med något annat? Frön/kärnor, vitamin E i kapslar etc.?

• Hej! Tack för ditt bidrag 🐶 Vetefröolja ingår främst i recepten för att uppfylla vitamin E-kraven och, i vissa fall, som en fettkälla. Om din hund inte gillar det kan det ersättas med vitamin E i kapselform – men mängden måste justeras exakt så att receptet förblir balanserat. Vi arbetar på att hitta en teknisk lösning för detta, där du kan välja mellan olika alternativ direkt i receptet – till exempel vetegroddsolja eller vitamin E-tabletter – och automatiskt få rätt mängd. Detta skulle göra det mycket enklare att justera efter smak, tillgänglighet eller intoleranser, och det är något vi hoppas kunna implementera i framtiden! 🤞🏼
  • Åh, jättebra! Jag ser fram emot det! 😊❤️
  • Jag gjorde urinvägsdieten med kyckling, fläsk och torsk idag. Hunden var mycket intresserad, men blev lite besviken när han fick sin portion med Dr Baddaky och vetegroddsolja tillsatt... Kan du hjälpa mig med tips på vilket vitamin E-tillskott jag kan använda istället för vetegroddsolja? Han behöver så mycket som 6,6 g vetegroddsolja per dag. Och sedan ska jag försöka byta till Dr Baddaky i kapselform, om de fortfarande finns tillgängliga.
  • Hej! Jag har skrivit en artikel om detta och vad du kan ersätta det med 😊 {{ARTICLE:can-i-replace-wheat-germ-oil:Can I replace wheat germ oil?}}