Förvaringstips
Hej :) Jag behöver lite inspiration! Vad förvarar du den färdiga hundmaten i? Och hur många måltider lagar du åt gången?
- Hej, jag gjorde nästan 20 kg mat under helgen! Jag började med två 5 kg kalkoner och 5 kg torsk/vit fisk. Jag lade de dagliga rationerna i 4-literspåsar, som jag plattade till lite så att de skulle tina lättare. Jag har massor av frysar här på gården...
- 20 kg, wow! 🤩 Jag använder olika silikonbehållare (googla "silicon tray food") 🐶
- Tack🤩 Jag hade inte tänkt på påsar. Och 20 kg, wow! Jag ska se om jag kan hitta den sista kalkonen i frysen 😂 Jag måste också kolla in silikonbehållarna. Är de helt lufttäta? Inget "frost" på insidan när man öppnar dem?
- Jag funderade på att använda påsar, men köpte istället hårda plastlådor med lock (5-pack) för 99 kr på Coop Extra. Man får 500 g i en låda. Det finns säkert billigare alternativ, men dessa fanns nära och var lätta att få tag på 😅 Jag är nöjd med dem. Tvätta och återanvänd dem 🤪
- Jag använder glasbehållare/ugnsfasta formar från Clas Ohlson, med plastlock :) De tar lite plats, men jag tycker att de är mer miljövänliga och bättre för maten än plast. Jag förbereder mat för 7 eller 14 dagar åt gången.
- Tycker du att locken är hållbara? Jag har några från IKEA, och på två av locken har en av "flikarna" fallit av :(
- Jag använder glasburkar från IKEA med glaslock. Jag tillagar inte så mycket åt gången, men jag planerar att börja med det så småningom, och då kommer jag antagligen behöva köpa något lämpligt att använda.
- 🔥👩🏼🍳
- Om någon annan är intresserad så har Rusta rea just nu 🤓
- Bra tips! 🤩🙌🏼