Vilka köttsorter

Hej! Jag funderar på att prova en eliminationsdiet på Pippi eftersom hon ständigt kliar sig i öronen. Hon kliar sig inte så våldsamt på kroppen annars, men då och då. Mitt problem är att välja. Pippi har smakat på nästan allt möjligt av både kött och grönsaker. Av älg har hon bara smakat på lever, så det var det jag funderade på om jag skulle börja med, men sötpotatis har hon ätit en del av. När jag introducerar olika saker, bör jag då börja med det hon har ätit minst av? Inte direkt med sej och kyckling?

• Hej! Ja, du bör börja med det hon har ätit minst av. Jag gissar att det går bra med älg. Om hon har ätit en del sötpotatis kan du byta ut sötpotatisen mot en annan kolhydratkälla som hon inte har ätit tidigare, som t.ex. tapioka, pasta, vanlig potatis eller något annat hon inte har ätit. Då gör man det helt rätt "enligt boken" 😊 Ja, det är klokt att börja med något du tror att hon tål. T.ex. lamm eller gris, och ta de du misstänker är problematiska mot slutet. Har skrivit mer om detta här: {{ARTICLE:the-detective-work-guide-solving-your-dogs-food-allergies:GUIDE: Elimination diet}} Angående öronen så vet jag att många är nöjda med denna olja: [Mullein Garlic Oil](https://www.amazon.com/Herb-Pharm-Mullein-Garlic-Herbal/dp/B001E8DBU8?th=1) Läs recensionerna, den fungerar både på hundar och…
  • Toppen! Tack! Jag använde Muellin Garlic på henne ett tag men det med öronen blev bara värre så jag var tvungen att söka hjälp. Har du läst några artiklar om de svamparter som de får i öronen? Tycker det är intressant att ta reda på mer om det eftersom jag stötte på en artikel som hävdade att den svamparten hon hade också växer i olja. Då blev jag lite intresserad av att förstå mer kring detta.
  • Har läst lite om olika typer i boken "The Herbal Dog" av Rita Hogan. Det står mycket intressant där! Det slår mig att det kunde vara klokt att skriva en artikel till kunskapsbiblioteket om detta, skriver ner det på listan 🤓
  • Så roligt att du säger det. Då ska jag läsa lite i den. Jag skaffade den efter ditt råd tidigare :) Och toppen med en artikel! Jag kastar mig över all information jag kan få tag på :)