Justering av urinprov

Hej! Jag har en hund på 6,5 kg som tidigare har haft problem med urinvägsinfektioner, och innan jag upptäckte Evighetshunden fick jag ett recept på urindiet från en annan näringsrådgivare. Min hund älskar kött, inälvor, ägg och grönsaker (särskilt kokt morot, broccoli, blomkål, pumpa, men också kokt sellerirot, sötpotatis, sparrisbönor osv.) och han avskyr fisk och ris, därför kan jag INTE använda era urindietter (har provat flera gånger, men han vägrar att äta det 😅). Hunden älskar det här receptet, men jag är lite osäker på om det är helt balanserat, och Saga bad mig lägga upp det här i forumet så att du, Ayla, kan hjälpa mig att optimera receptet ❤️ Här är det: ● 400 g lammkött med muskelkött, eventuellt köttfärs ● 400 g fläskkött med muskelkött, eventuellt köttfärs ● 2 ägg, vispade/kokta ● 50 g lever ● 125 g andra inälvor (lungor, njure, hjärta etc.). ● 200 g rova (mosad i mixer eller lättkokt) ● 100 g brysselkål (lättkokt) ● 1 grön banan ● 1 kokt morot ● 5 g torkad oregano eller basilika ● Blåbär, kan ges färska varje dag ● Tranbär, kan ges färska varje dag ● 75 mg zink/zinkglukonat (från hälsokost) ● 5,5 g äggskalspulver Ger ⅛ tsk kelp några gånger i veckan, samt ¼ tsk nypepulver dagligen, 1 droppe D-vitamin dagligen, Dr. Baddaky fiskolja dagligen. När det gäller zink vill jag gärna använda den du använder i dina recept (Biolife zink 14 mg). Vill också tillägga att jag gärna vill att han går ner 200–300 gram i vikt, eftersom han bör ligga på runt 6,2 kg. Han är kastre…

• PS: Jag gör den här rå, men kokar grönsakerna och äggen.