Antiplack
Hej! Jag har en hund som är ungefär 1,5 år gammal, och ibland tycker jag att han har dålig andedräkt. Särskilt om han inte har fått några ben eller andra tuggleksaker på ett tag. Jag har läst att vanliga antiplackprodukter kan hjälpa mot detta, men kan jag bara använda detta som ett extra tillskott utan att ge honom för mycket omega 3, till exempel? P.S. Hans andedräkt är inte så dålig att han har hål i tänderna eller tandsten, men jag tycker bara att det är bättre när han får mer att tugga på. Det är svårt att formulera frågan, men jag tror att du förstår 🥰
- Hej! Logans tång, som används i många av recepten, fungerar också som ett naturligt medel mot plack. Använder du ett recept som innehåller det? Tång innehåller främst jod, men du kan strö lite extra på maten för att se om det hjälper (t.ex. en halv måttsked av den sked som medföljer) ☘️
- Tio har också perioder med dålig andedräkt. Och jag tror att detta har att göra med att hans tarmar inte mår bra. Sedan han började äta sej varje dag luktar han inte längre som blommor😂Han är på en eliminationsdiet, så jag ger honom inga tuggben. Finns det några tuggben som du skulle rekommendera för dem som är på en eliminationsdiet? Eller måste vi bara vänta?
- Tack för ditt svar! 🥰 Jag har använt ett av recepten som inte innehåller tång. Men vi kommer att utöka så att han får lite mer variation i dina recept, så jag kommer att välja ett av dem som innehåller tång 🤗
- Ja, det börjar snabbt lukta fisk 🙈 Du kan använda torkad fisk/torkad vit fisk, eller dessa: [Tuggpinnar vit fisk](https://peludoslo.no/products/vitbit-torsk-gullerot-sticks) Om du använder "evighetshunden10" får du 10 % rabatt 💛
- Tack🙏🙏