Hitta ett annat kosttillskott
Jag ska sätta Varg på eliminationsdiet – Sei på torsdag. Jag har inte Avital Calcium, men har GRAU Bone Meal. Kan Ayla räkna ut hur många gram jag ska använda av detta istället? Jag får inte tag på Avital Calcium, är det utgånget?
- Kan jag använda en annan typ av kalcium eller kan jag använda benmjöl?
- Så spännande att du ska sätta igång med en eliminationsdiet! 🌸 Du kan tyvärr inte använda GRAU Bone Meal här, eftersom det är tillverkat av nötkreatur (och vi vill endast ge sei i eliminationsdieten). Det verkar som att Avital-kalcium kan vara slut, ja, jag har inte hittat det på ett tag nu. I en eliminationsdiet är det bäst att använda 100 % rent kalcium, som till exempel detta: [kalcium](https://www.zooplus.no/shop/hund/spesialfor_tilskudd/ledd_knokler/pulver/2158568?utm_source=google&utm_medium=google_nonbrand&utm_campaign=260469164&utm_term=&utm_content=19773454844&utm_id=260469164_19773454844&gclsrc=aw.ds&mkt_source=390496&gad_source=1&gad_campaignid=260469164&gbraid=0AAAAAD9Xn6XKyGPzKmGIjv9OBYNpN28n7&gclid=Cj0KCQjwh-HPBhCIARIsAC0p3ceJ7hyMuxUNQrt_iQ7vyDdy7mlffkds_U1nplr96Qe5hboPRGxr…
- Så skönt att det finns ett alternativ! Jag började bli lite stressad över kosten här hemma. Hur mycket ska man använda av Dibo Calcium? Samma mängd som Avital? Kunde ni ha uppdaterat recepten med det nya alternativet? Det tog mig ganska lång tid att hitta den här informationen, och om jag frågar Saga säger hon att det inte finns något alternativ.
- Jag fick besked om att jag skulle använda samma mängd, men vet inte om detta gäller för alla
- Ja, du kan använda samma mängd 👍🏼 Tack för tipset, jag ska se till att uppdatera recepten!