Ostron
Hej, finns det överhuvudtaget något som kan ersätta ostron? En av mina hundar gillar det helt enkelt inte, tror jag 😀 Jag provade det och hon kräktes konsekvent upp den maten... men gör det aldrig med något annat!
- Hej 😊 Jag ser utmaningen, vissa hundar har ganska tydliga åsikter om ostron/musslor 😄 Ostron/musslor ingår i receptet för att täcka zinkbehovet. Om du bara tar bort dem utan att ersätta zinken, blir det lite zink med tiden. Det går bra att ge receptet utan ostron då och då, men var medveten om att det då inte kommer att vara fullvärdigt (och det behöver det inte heller vara varje dag). Eftersom det är lite krångligt att själv räkna ut rätt mängd zink, rekommenderar jag hellre att du använder ett recept som är gjort utan ostron, där zink redan är tillagt som tillskott i rätt mängd. Då slipper du räkna ut det själv och vet att den är balanserad. Du kan gärna ge Så antingen: - ge receptet utan ostron (men tänk på att det inte är fullvärdigt och att du bör variera med andra recept för att t…
- Tack för svaret😉👌