Ask, Birk och Hanne
Hej alla. Spännande med matlagning...? Jag har två schapendoes. Ask är 11,5 och Birk är 1,5. Jag har matat dem med rå mos och tripe i flera år, men när Ask diagnostiserades med spondylos, förhöjda levervärden, vitamin A, inflammation och veterinärerna ville sätta honom på en balanserad diet med endast torrfoder, visste jag att det inte var rätt! Nej, det tänker jag inte göra! Jag blandade mos och torrfoder ett tag, och alla värden sjönk. Jag "hittade" Ayla och bytte till mos, pumpa, ren kyckling, äggvita och ben för att eliminera vitamin A-intaget. Målet är att åtminstone få vitamin A till acceptabla nivåer och hjälpa Ask att fortsätta njuta av ett bra seniorliv. Nu har jag hoppat in i den här världen och diskuterar mycket med Saga; spännande och skrämmande... Jag ser fram emot att höra och se vilka ni andra är!
- Hej Ask, Birk och Hanne! 🐾 Vad roligt att ni har gett er in i denna märkliga, underbara, nördig värld av hemlagad hundmat! 💛 Det låter som om du har haft några svåra val att göra med Ask – och jag hejar på dig att följa din magkänsla 💪🏼 Tack för att du startade den här tråden, jag hoppas att fler kommer att delta! 🐶✨ Vänliga hälsningar, Ayla och Koda ☘️